Penerangan Peranan PENTING Hibah Takaful Dalam Perancangan Harta Pusaka

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Sebelum ini saya telah kongsikan bagaimana hendak faham dan cara menerangkan tentang peranan hibah bersyarat takaful (nama popular: hibah takaful) dalam perancangan harta pusaka.

Hari ini saya telah belajar bagaimana hendak lakukan penerangan menggunakan ‘slide show’. Oleh itu, disertakan sekali dengan skrip. Boleh dikatakan cara ‘presentation’ ini adalah dua garis atau the two lines.

Saya juga sertakan Disclaimer di bawah. Jika ada penambah baik dari segi isi dan konten tentang gaya ‘presentation’ ini, boleh emailkan kepada saya melalui ruangan About Me.

Pengurusan Harta Pusaka

Ini adalah versi ubah suai, untuk lebih mendalam dari segi proses pengurusan harta pusaka tanpa wasiat dan ada wasiat, kedudukan cukai dan harta sepencarian dalam pengurusan harta pusaka. Saya juga selitkan caj-caj guaman (asas) untuk lebih pencerahan kos guaman pengurusan harta pusaka.

Muat turun:

 

DISCLAIMER: Segala maklumat dalam ‘presentation’ ini anda muat turun dengan tanggungjawab diri sendiri. Apabila anda membentangkan kepada orang lain, juga adalah tanggungjawab sendiri. Segala konten dan isi kandungan dua fail yang dimuat turun bukan hak milik saya, tidak mewakili diri saya dan tidak mewakili mana-mana syarikat takaful. Kandungan skrip adalah olahan peribadi semata-mata.

Leave a Comment